Orbán pontosan kijelölte a „keresztény értelmiség” helyét a NER szemétdombján: rájuk küldte Rezsi Szilárdot

  • narancs.hu
  • 2018. április 29.

Fekete Lyuk

Mi jöhet még: Soros után itt „a Soros fia” is.

Tegnap látott napvilágot a magukat keresztény értelmiségnek nevezők nevetségesen gyáva, ám egy egész kötetnyi körítésbe csomagolt Orbán-kritikája. A tudós koponyák a fennálló rendszerről fogalmaznak meg észrevételeket, így természetesen sem Orbán Viktor, sem a Fidesz nevét nem kellett leírniuk egyszer sem…

Kirakatemberek gazdagodása, a mértéktelenség agresszív kampánya, kihívó életmód – A keresztény értelmiség nekiment Orbánék politikájának

Van, amit már ők sem akarnak megvédeni. Az Idők Jelei című kiadványsorozatban jelent meg a Keresztény Értelmiségiek Szövetségének, a Magyar Polgári Együttműködés Egyesületnek és a Professzorok Batthyány Körének egy kötete, amelyet a héten Balog Zoltán mutatott be.

De Orbánnak így is nagyon fájt az orvtámadás. Nem is kellett sokat várni, megtalálta a legalkalmasabb figurát a tomboló „értelmiségiek” megfékezésére, hát persze, hogy Németh Szilárd személyében.

A rezsibiztos jól átgondolt, releváns észrevételének adott hangot, miszerint

„Megértem a »rendszerkritikus konzervatív értelmiség« aggodalmait, elfogadom a jobbító szándékot, de ezzel együtt figyelmükbe ajánlom a következőket:
Soros György fia már nyíltan támadja azt a magyar miniszterelnököt, aki még le sem tette az esküt.”

Alex Soros egy izraeli lapnak tett nyilatkozatában ugyanis arról beszél, hogy Orbán Viktor a migrációval kapcsolatban nem viselkedik racionálisan, mániákussá vált.

(Németh Szilárd/Facebook via 444.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.